آیا کسب و کار من به یک مشاوره مالی نیاز دارد؟

مقدمه

تقریبا هر کسب و کاری در مقطعی از چرخه حیات خ ود با یک بحران مالی یا نقطه عطف روبرو می شود. در بسیاری از موارد، تخصص و منابع مورد نیاز برای رسیدگی به وضعیت در داخل سازمان وجود ندارد. سپس مساله این است که آیا باید تعداد کارکنان شرکت را افزایش داد، کارمندان موجود را آموزش داد یا از مشاوره مالی بهره گرفت.

صاحبان تجارت و مدیران باید به طور مداوم تغییرات حاصل از چالش ها و فرصت های متعدد را کنترل و مدیریت کنند. یک مشاور مالی ماهر با اطمینان از داشتن سوابق مالی کامل و دقیق و شناسایی فرصت‌ها به رهبران کمک می‌کند تا تغییرات را مدیریت کنند.

چرا مشاوره مالی برای سازمان ضرورت دارد؟

در ادامه برخی از مهمترین دلایلی که صاحبان مشاغل به دنبال مشاور مالی هستند آورده شده است:

تغییرات بازار

اقتصاد ممکن است روند نزولی داشته باشد و باعث شود مشتریان از خرید صرف نظر کنند یا به دنبال جایگزین های ارزان تر باشند. یا ممکن است روند صعودی داشته باشد و به مشتریان وجوه اختیاری بیشتری برای خرج کردن روی محصولات شما بدهد. تقاضا برای برخی محصولات ممکن است ناگهان ناپدید شود یا سر به فلک بکشد. مشکلات زنجیره تامین ممکن است تولید را مختل کند یا فرصت های غیرمنتظره ای را برای ذخیره سازی فراهم کند.

اگر تیم شما در مواجهه با تغییرات بازار بی‌تجربه است یا اگر تلاش‌های شما برای همگام شدن با تغییرات بازار کارساز نیست، ممکن است به یک مشاور مالی نیاز داشته باشید. یک مشاور مالی همچنین ممکن است بتواند به شما کمک کند تا تعیین کنید آیا یک فرصت جدید ارزش دنبال کردن دارد یا خیر.

کاهش یا رکود درآمد

فروش ممکن است به دلیل تغییر در تقاضا کاهش یابد. فشار رقابتی ممکن است باعث کاهش قیمت شود. افزایش هزینه ها ممکن است حاشیه سود را کاهش دهد. احتمال داد روش های تبلیغاتی منسوخ یا ناکارآمد شوند. گزارش ها و پیش بینی های مالی ناکافی یا نادرست ممکن است تصویر نادرستی از وضعیت مالی شرکت ارائه دهد.

فرآیندهای ناکارآمد و تصمیمات مالی ضعیف ممکن است بر سود شرکت تأثیر بگذارد. ممکن است به مشاوره مالی نیاز داشته باشید تا سیستم حسابداری، فرآیندهای تولید و استراتژی های بازاریابی شما را بررسی کند و تغییراتی را که برای اصلاح اوضاع شرکت نیاز دارید پیشنهاد دهد.

رشد سریع تجارت و ضرورت مشاوره مالی

افزایش تقاضا برای محصولات ممکن است نیاز به اقدام سریع برای استخدام و آموزش کارکنان جدید داشته باشد. تجهیزات اضافی، فضای اداری و امکانات تولید ممکن است مورد نیاز باشد. شاید نرم افزار حسابداری موجود نیاز به ارتقا یا تغییر داشته باشد. ممکن است برای تقویت کسب و کار، بودجه اضافی لازم باشد. ممکن است به یک مشاور مالی نیاز داشته باشید تا در تشخیص و تعیین مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای یافتن منابع مالی و امکانات مورد نیاز و ارائه پیش‌بینی‌های مالی کمک کند.

افزایش رقابت

ممکن است شرکت های جدیدی وارد بازار شوند و محصولات رقیب را ارائه دهند. رقبای موجود ممکن است تلاش های بازاریابی خود را افزایش دهند، قیمت های خود را کاهش دهند یا خدمات پیشرفته ای ارائه دهند. فروشگاه های بزرگ آنلاین ممکن است شروع به ارائه محصولات مشابه شما کنند.

شاید به یک مشاور مالی ماهر با سابقه در صنعت خودتان احتیاج داشته باشید تا پیشنهاداتی برای تغییر شرایط محصولات و خدمات شما ارائه دهد تا آنها را رقابتی تر کند. یک مشاور مالی همچنین ممکن است بتواند به تصمیمات استراتژیک تجاری و هوش تجاری کمک کند.

کاربرد مشاوره مالی در موقعیت های بحرانی

برخی از محصولات یا خدمات ممکن است در معرض تقاضای فصلی باشند. ممکن است فرصت جدیدی پیش بیاید که به تجهیزات ویژه، پرسنل آموزش دیده، منابع مالی اضافی یا نیروی کار موقت نیاز دارد. استانداردهای جدید صنعت ممکن است تغییراتی را در فرآیندهای شما ایجاد کند.ممکن است به یک مشاور مالی نیاز داشته باشید تا به شما در برنامه ریزی برای چرخه های تقاضا و افزایش کمک کند. مشاوره مالی ممکن است بتواند به فرآیندهای بررسی دقیق و رعایت استانداردها کمک کند.

 

فناوری های نوین

نرم افزار حسابداری و سخت افزار محاسباتی ممکن است منسوخ شود و نیاز به ارتقا یا جایگزینی داشته باشد. سیستم ها و روش های جدید فروش و بازاریابی آنلاین ممکن است نیاز به آنالیز و پیاده سازی داشته باشند. ممکن است به یک مشاور مالی نیاز داشته باشید که در مورد آخرین پیشرفت‌های فناوری به‌روز باشد تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه چیزی را خریداری کنید، چه چیزی را ارتقا و توسعه دهید، چه چیزی را بدون تغییر رها کنید و چگونه سیستم‌ها را به شکل مؤثر هماهنگ و یکپارچه کنید.

مسائل مرتبط با منابع انسانی

رشد سریع ممکن است پیدا کردن و استخدام پرسنل واجد شرایط را به سرعت ضروری کند. کاهش سرعت تجارت ممکن است باعث شود مدیران سازمان به اخراج یا کاهش مزایای کارکنان فکر کنند. پیدا کردن استعداد مناسب با مجموعه مهارت های مناسب ممکن است بسیار دشوار باشد. شرایط کاری بد، محیط مسموم، کمبود ارتباطات، ناامنی شغلی، دستمزد کم یا فرسودگی شغلی ممکن است باعث ترک کارمندان ارزشمند شود.

رویه های انضباطی نادرست ممکن است منجر به شکایات یا تبلیغات منفی گردد. ممکن است به یک مشاور مالی با سابقه منابع انسانی نیاز داشته باشید تا به شما کمک کند یک استراتژی حقوق و مزایا را تنظیم کنید که کارمندان را راضی و شرکت را در وضعیت مطلوب نگه می دارد.

مقررات جدید

تغییرات در قوانین و مقررات ممکن است نیاز به تغییرات فرآیند، صدور مجوز، صدور گواهینامه، بازرسی، آموزش کارکنان و موارد دیگر داشته باشد. تغییر قوانین مالیاتی ممکن است نیاز به توجه ویژه به تراکنش های مالی و مشاوره مالی داشته باشد. عدم درک و رعایت الزامات دولتی ممکن است شما را با مشکل قانونی مواجه کند.

شما ممکن است به یک مشاور مالی نیاز داشته باشید که متخصص در رعایت قوانین باشد و تجربه قوی در صنعت شما داشته باشد. مشاور مالی مناسب می تواند شما را از دردسر دور نگه دارد و بهترین روش ها را برای رعایت مقررات و ثابت نگه داشتن مالیات بدون ایجاد اختلال قابل توجه در کسب و کار شما توصیه کند.

کلام آخر

انواع مختلفی از مشاوران با مجموعه مهارت های مختلف وجود دارد. قبل از شروع جستجوی خود، درک نقش ها و مسئولیت های مختلف متخصصان مالی مهم است. نوع مشاوری که نیاز دارید بستگی به نوع مشکل شما دارد. ممکن است به مشاوران متعددی در زمان‌های مختلف و در شرایط مختلف کاری خود نیاز داشته باشید. ترجیحا یک مشاور ماهر و باتجربه در زمینه کاری خود پیدا کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *